Kæresten synes jeg er tosset!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

544 visninger
3 svar
0 synes godt om
5. april 2011

Leonora25

Jeg er gravid i ca 5-6uge. Skal til 1. lægeundersøgelse imorgen og have udarbejdet en vandrejournal, så bliver det hele lige en tand mere virkeligt :-)!!! Det virker dog ikke til at være tilfældet for min søde kæreste.  Han har vidst endnu ikke vænnet sig til tanken.

Han kigger skeptisk på mig når jeg sidder og plaprer løs om at "barnet" nu ligner en søhest og er ved udvikle hjerte og hjerne og bla bla bla. Svagt kan man ane koldsveden på hans pande. Stakkels mand dog!

Men jeg kan jo ikke lade være, jeg surfer rundt på nettet kigger på babyting og læser diverse artikler og debatindlæg her på baby.dk og kan nærmest ikke tænke på noget som helst andet end BABY! Hvis jeg lige træder tilbage engang og ser mig selv udefra, så kan jeg godt se at han måske har ret: jeg er ved at blive TOSSET???? Eller også er jeg bare ved at forberede mig på at blive mor? det er vel meget normalt :-) ikk??

Nå, men nu til det jeg egentlig vil spørge om: Hvornår "indså" din kæreste/mand at hans baby rent faktisk var/er på vej? Altså hvornår begyndte han at glæde sig og spørge ind og ja måske være lidt graviditetskulderet? var det da maven kom eller ved scanningen eller?

Jeg tænker bare på om der er en chance for at min søde kæreste (for det er han virkelig) kan gå hen og blive bare halvt så tosset som jeg? vil så gerne dele det hele med ham, men kan godt forstå at det stadig er uvirkeligt for ham, man kan jo ikke engang se det endnu, det er kun mig der kan mærke det

Mange babytanker herfra og et ønske om en god dag til jer alle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2011

SussieThyssen

Ja...du har fået babykuller
Og stakkels din mand.
Så træd lige et skridt tilbage, som du siger, og blive stående der ind imellem og husk din stakkels mand, også selvom det er svært. Livet går videre og du må ikke glemme ham, for så kan han let få følelsen af, at han ikke dur mere, og det kan belaste jeres forhold.

Mænd er ofte længere om at finde ud af at forholde sig til det. De mærker kun forandringen hos deres kone/kæreste rent mentalt, og det er jo svært for ham, at sætte sig ind i hvad der sker i din krop.
Men tag ham med til scanninger, jordemoder m.v. så begynder det gerne at virke, når først han kan se det lille liv inde i din mave og høre hjerteslaget.
Og elelrs så vågner mænd som regel først for alvor op, når de kan se maven vokse og mærke baby røre på sig, derinde.

Kærligst
Sussie

Anmeld

5. april 2011

Ciss

Tja, hos os kom han vel egentlig først rigtig dertil efter at han fik babyen i armene....... Men han er en fantastisk far nu. Det var bare noget vanskeligt for ham at forholde sig til graviditetshalløjet.

Anmeld

5. april 2011

3rollinger

Ciss skriver:

Tja, hos os kom han vel egentlig først rigtig dertil efter at han fik babyen i armene....... Men han er en fantastisk far nu. Det var bare noget vanskeligt for ham at forholde sig til graviditetshalløjet.

Ditto.

Jeg ventede ogsaa forgaeves paa graviditetskuller fra mandens side. Men nej, der var aldrig den store interesse som jeg maaske gerne havde set.

Men til gengaeld har han vaeret med fra foerste time barnet blev foedt og nydt det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.