Øv hvorfor skal det altid gå galt - flødekartofler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.305 visninger
5 svar
0 synes godt om
4. april 2011

freiasmor

jaaaa det typisk mig, jeg kan lave mad der er godt 1 gang og hvis jeg så laver det igen, så det noget værre l.o.r.t :/

jeg bruger - self. kartofler, fløde og mornay sauce.... men selvom jeg har brugt mornay sauce er den stadig ENORMT flydende, det plejer den normalt aldrig at være når nogen andre laver den.men jo... det ligner fløde suppe xD øv .... hvad gør jeg forkert? har ikke tilsat for meget fløde ej heller mornay sauce.....?? hmmm

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

mullemor3

mine flødekartofler mislykkes aldrig

jeg bruger enten skrællede skiveskåret kartofler, eller allerede købte skiveskåret kartofler dem i frost...  jeg bruger til 5.pers 2-3 poser kartoffel skiverog 2. kartoner money sovs den lette  + 1½ L piskefløde eller vil jeg ha den lette udgave bruger jeg 2 små flasker Cremefine den er nemligfedtfattig...

jeg  kan finde på at suppelere med alm mælk som evt. hvis jeg vil være sikker på ikke at få en "tør" flødekartoffel ret.. men ikke noget man skal gøre... jeg tilføjer Tandori kryderi + frisk kværnet/hakket hvidløg + alm løg skåret i skiver/ringe om man vil.. salt + peber hører sig også til ;0)

lader den stå midt i ovnen eller lige under midten i godt en time  dvs 45-60 min på 200 ´ crader.  

håber det lykkedes nu og  Velbekomme

p.s det smager super skønt med eks glasseret skinke eller hjemmelavet frikadeller til

Anmeld

4. april 2011

mullemor3

Ligner den suppe kommer du for meget fløde/mælk ved

så enten flere kartofler eller mindre flydene og lad retten stå 45-60 min ved 200´crader

en lækker marineret kylling er heller ikke så tosset til, sammen med frisklavet blandet salat

Anmeld

4. april 2011

Stumpen

Når jeg laver flødestuvede, så er det med en pose frost kartoffelskiver (mener der er 750 g i) 1 mornay af den lette og 1 flaske cremefine til madlavning og der er lidt sovs ved, men ikke suppe...

Anmeld

4. april 2011

freiasmor

mullemor3 skriver:

mine flødekartofler mislykkes aldrig

jeg bruger enten skrællede skiveskåret kartofler, eller allerede købte skiveskåret kartofler dem i frost...  jeg bruger til 5.pers 2-3 poser kartoffel skiverog 2. kartoner money sovs den lette  + 1½ L piskefløde eller vil jeg ha den lette udgave bruger jeg 2 små flasker Cremefine den er nemligfedtfattig...

jeg  kan finde på at suppelere med alm mælk som evt. hvis jeg vil være sikker på ikke at få en "tør" flødekartoffel ret.. men ikke noget man skal gøre... jeg tilføjer Tandori kryderi + frisk kværnet/hakket hvidløg + alm løg skåret i skiver/ringe om man vil.. salt + peber hører sig også til ;0)

lader den stå midt i ovnen eller lige under midten i godt en time  dvs 45-60 min på 200 ´ crader.  

håber det lykkedes nu og  Velbekomme

p.s det smager super skønt med eks glasseret skinke eller hjemmelavet frikadeller til

jeg fik heldigvis reddet den super lækkert og det blev heller ikke så galt som jeg regnede med, den fik lige 10 min mere... også blev den mere "fast" og ikke suppede, så det endte alligevel i en god aftensmad - der dog blev sent ..

Anmeld

4. april 2011

jlp90

Man kan også vælge en kartoffel sort der indeholder meget stivelse - Min far siger at man skal bruge sava kartofler og siden er mine ikke mislykkedes

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.