Briller eller ej (laseroperation)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

484 visninger
9 svar
0 synes godt om
4. april 2011

NoName

Ja, nu blir jeg nødtil at spørge.

Jeg har længe gået og tumlet med om jeg skal spare op til sådan en "operation".Jeg har læst side op og side ned på dette site: http://www.godtsyn.dk/metoder/lasek.html

Men jeg ved ikke om jeg tør, der KAN jo gå noget galt

Er der nogen af jer der har fået jeres øjne lavet???

Er i glade for det, hvor har i fået det gjort???

Har du haft nogen problemer i forbindelse med operationen???

(der er sikkert flere spørgsmål, kan bare ikke lige komme på dem nu)

NoName

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

Lou87

noname skriver:

Jeg har længe gået og tumlet med om jeg skal spare op til sådan en "operation".Jeg har læst side op og side ned på dette site: http://www.godtsyn.dk/metoder/lasek.html

NoName

Følger lige med her, er selv meget interesseret..

Jeg har selv overvejet det nemlig..
Og tænker at det der med og få lavet et øje af gangen ku være en god ting, også fordi jeg kun ser med det ene af gangen, har dog syn på begge øjne - men ikke samsyn.
Så tænker jeg ku tage det øje der ikke styrer først..

Men ja.. Følger lige med her

Anmeld

4. april 2011

NoName

Lou87 skriver:

Følger lige med her, er selv meget interesseret..

Jeg har selv overvejet det nemlig..
Og tænker at det der med og få lavet et øje af gangen ku være en god ting, også fordi jeg kun ser med det ene af gangen, har dog syn på begge øjne - men ikke samsyn.
Så tænker jeg ku tage det øje der ikke styrer først..

Men ja.. Følger lige med her

Anmeld

4. april 2011

Mamman

Profilbillede for Mamman

Jeg følerg også med hér. - jeg overvejer det også kraftigt, men ved virkelig ikke om jeg tør.

Anmeld

4. april 2011

NoName

Mamman skriver:

Jeg følerg også med hér. - jeg overvejer det også kraftigt, men ved virkelig ikke om jeg tør.

i orden, det er jo også øjnene de "piller" i....

Anmeld

4. april 2011

Muffinmus

jamen fik det jo lavet i janura og har ikke fortrudt det 1 sek.

Ser stort set perfekt, har ikke fået lavet den sidste synsprøve endnu, først om nogle mdr, men indti videre ser jeg sgu godt, måske -0,25 på højre øje hvis der er noget, men kan se alle skilte på vejene, læse alle nr plader, teksterne på tv osv osv...så jeg ser det som yderst vellykket.

eneste gene er at øjnene kan blive lidt tørre og man derfor bruger øjendråber når det er. Men nu rbuger jeg dem allerede meget mindre end i staren fordi de jo ikke bliver ved med at være lige tørre.Og at lys kan være skarpt i starten og lyset omkring amper osv får lidt halos. Men ikke noget jeg decideret er irriteret voldsomt over, bare noget man lægger mærke til i starten:-)

Selve operatione gik nemt, tog et kvarter fra jeg gik ind i rummet til jeg gik ud ogen...og selv om øjene skal være lukket ser man jo på klem og allerede der så jeg bedre end uden briller eller linser.

Efter tjekket tog jeg hjem til svigerneinden med mande hvor vi hyggede, dog havde jeg lukkede øjne da de skal være lukket 3 timer, men jeg "hørte" bare lidt tv og snakkede og da kl var 20, dvs de 3 timer efter kunne jeg åbne øjenene og se ALT, selv bilerne langt langt væk.

Synes det er fantastisk.

I øvrigt kan jeg tilføje at ingen på verdenplan er blevet blind af det.

Enkelte oplever gener, men de fleste går væk inden for det første halve år.

Jeg ville gøre det igen i hvert fald, lidt ubehageligt under selve operationen da man jo følger idt med, men absolut ikke skræmmende:-)

Anmeld

5. april 2011

NoName

MariaE skriver:

Ser stort set perfekt, har ikke fået lavet den sidste synsprøve endnu, først om nogle mdr, men indti videre ser jeg sgu godt, måske -0,25 på højre øje hvis der er noget, men kan se alle skilte på vejene, læse alle nr plader, teksterne på tv osv osv...så jeg ser det som yderst vellykket.

eneste gene er at øjnene kan blive lidt tørre og man derfor bruger øjendråber når det er. Men nu rbuger jeg dem allerede meget mindre end i staren fordi de jo ikke bliver ved med at være lige tørre.Og at lys kan være skarpt i starten og lyset omkring amper osv får lidt halos. Men ikke noget jeg decideret er irriteret voldsomt over, bare noget man lægger mærke til i starten:-)

Selve operatione gik nemt, tog et kvarter fra jeg gik ind i rummet til jeg gik ud ogen...og selv om øjene skal være lukket ser man jo på klem og allerede der så jeg bedre end uden briller eller linser.

Efter tjekket tog jeg hjem til svigerneinden med mande hvor vi hyggede, dog havde jeg lukkede øjne da de skal være lukket 3 timer, men jeg "hørte" bare lidt tv og snakkede og da kl var 20, dvs de 3 timer efter kunne jeg åbne øjenene og se ALT, selv bilerne langt langt væk.

Synes det er fantastisk.

Jeg ville gøre det igen i hvert fald, lidt ubehageligt under selve operationen da man jo følger idt med, men absolut ikke skræmmende:-)

Åh det lyder skønt, hvor fik du det lavet henne??? Forsvinder det der halos omkring lamperne efter noget tid??? eller er det der stadigvæk???

ville du anbefale at få det gjort i årets mørke mdr. pga lyset kan gøre avs i øjnene???

Anmeld

5. april 2011

2babygirls

noname skriver:

NoName

Har lige hurtigt læst om Lasek, og det lyder som den min lillebror fik. Vi sige at du skal påregne STORE smerter. Vi måtte køre hjem til ham med gigs smertestillende, fordi han nærmest skreg så ondt gjorde det, og han kunne stort set intet set i en uge og hans øjne var meget generet af det. Men det er nok den jeg ville vælge, når den tid kommer (er ret meget muldvarpe blind)

Anmeld

5. april 2011

TwinsQ

MariaE skriver:

Synes det er fantastisk.

inden operationen... Hvad brugte du i styrke der??

Anmeld

5. april 2011

DLM

jeg har en veninde der fik det lavet for et par år siden og hun har ikke fortrudt det 1 sec. hun er så glad for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.