Hvor meget smertestillende må jeg tage???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.169 visninger
10 svar
0 synes godt om
4. april 2011

hekran

Jeg er i verdens uheldigste situation. Har haft forværrende rygsmerter over et par ugers tid og i dag kan jeg stort set ingenting. Det giver nogle jag i ribbenene i venstre side. Føles som om nogle nerver sidder i klemme, så der er ikke rigtig nogen stilling der er god - at ligge ned er det værste (eller i hvert fald at komme ned at ligge).

Jeg har oooondt og så har jeg to små børn. IRONI! Jeg har heldigvis et tid til fysioterapi i morgen og gruer for køreturen over vejbump og huller i vejen. Men før det kommer også en nat jeg skal overleve. I går og i dag har jeg taget to Pinex for at lindre smerten, men det hjælper INGENTING. 

Kan det virkelig passe, at jeg ikke kan tage noget med mere kraft og at jeg skal have det sådan her? Det er mig der skal får børnene af sted i morgen og ind og ud af bil. Jeg aner ikke, hvordan jeg skal få det gjort. Manden tager hjemmefra kl 6.30. Hvad gør jeg?

Er Ipren forbudte sager? Går ud fra, at Ibumetin er. Hvad har I af erfaringer indenfor smertelindring under graviditet og nervesmerter? Jeg er snart 31 uger henne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

twiggi

du må kun tage panodil eller pamol.. en god regl er at du må tage smertestillende der starter med p...

Anmeld

4. april 2011

Tanja1234

Ipren indeholder det samme aktive stof som ibumetin, så je ifølge de sædvanlige råd er de også off limits for os gravide.

Jeg synes helt sikkert at du skal tale med din egen læge eller evt. FG om det i stedet.

Anmeld

4. april 2011

hekran

Frygtede godt nok de svar. Øv øv øv!

Jeg har jo snakket med lægen i sidste uge og fik derfor henvisningen til fysioterapeut, men smerterne er bare blevet så meget værre siden 

Må hellere væbne mig med tålmodighed og høj smerteterskel og bede om en mirakelterapeut i morgen.

Lang aften og nat forude, men tak for svar, piger 

Anmeld

4. april 2011

Fru Nielsen

Hejsa

Nu har jeg jo en bækken skade som går helt amok under mine graviditeter. Jeg må tage 4 x 2 pernodil i døgnet..... Til sidst i min sidste graviditet var jeg oppe og måtte tage det 6 gange i døgnet.

Det er ik sammenråd med både jordermor og læge....

Så jeg vil sige 4 x 2 i døgnet.....

Anmeld

4. april 2011

Holbæktrunten

Jeg har også været så uheldig at få bækkenløsning. 

Snakkede med lægen i sidste uge som sagde at 1 g pamol/panodil/pinex (dvs 2 stk a 500 g) fire gange i døgnet var ok. Og hvis det gik heeeeelt galt, kunne jeg godt tage noget ipren (også kaldet ibumetin eller ibuprofen), men sidstnævnte er ikke noget man skal spise som slik når man er gravid.

Derudover er der desværre intet at gøre når man er gravid og har ondt - andet end alternative behandlingsmetoder der ikke indebærer medicin 

Anmeld

4. april 2011

Kofoed.

Jeg har slidegigt i højre hofte (derfor jeg imorgen endelig for en skriftlig sygemelding). Jeg blev taget af ALT min medicin. Grunden til du ikke må tage Ipren og de strækere udgaver er, at i 1. trimester kan de fremprovokere en SA og i 3. trimester (som du er i) kan de fremprokere en for tidlig fødsel og svangerskabsforgiftning. Man har endnu bevist om er betyder noget for 2. trimester, jeg presonligt tør ikke tage chancen.

Hvis du venter en pige, så tag du bare nogle penodil eller pamol (pas på med pinex, da de har en øgede risiko for leversvigt end de andre).

Alt det jeg har skrevet er hvad jeg har fået afvide af MINDST en læge. Men synes uanset hvad, at du skal kontakte din læge igen for, at være på den sikre side.

Anmeld

4. april 2011

hekran

Har ringet til en vagtlæge i aften for at være sikker. Hun sagde, at de godt kunne se mig, fordi der var nogle læger der ville lægge en slags blokade, men hun kunne selvfølgelig ikke garantere noget som helst. Jeg havde faktisk bare ikke lyst til køreturen til vagtlægen, når jeg ikke ved, om de kan hjælpe med noget, så jeg sidder musestille og bevæger mig minimum! Venter på morgendagen med spænding!

Håber på lidt søvn, om det så skal være i siddende stilling!

Anmeld

5. april 2011

smlmea

Man må gerne spise ibuprofen,man skal bare stoppe når man kommer til 3.trimester.

Ibuprofen bliver også brugt for behandling af plukveer,og for kort livmoderhals.

Jeg spiste 2400mg ibuprofen så godt som hver dag frem til 3.trimester,i følge aftale med både min egen læge,og overlægen på RASK.

Anmeld

5. april 2011

bobbles

kan huske det fra min første graviditet de sidste 3 måneder af graviditeten må man kun tage Panodiler :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.