smerter i underlivet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.085 visninger
7 svar
0 synes godt om
21. oktober 2008

SaNiNa

De sidste 2-3 uger i min graviditet har jeg haft så ondt i mit underliv, kan ligge helt stille i sengen og så får jeg lige pludselig så ondt, og så kommer der lidt blod, og når jeg sidder på en stol går der ikke mere end 5 min så skal jeg op at stå da det gør så fandens ondt...

Har droppe alt om at løfte min hankat for det føles som om hele underlivet er ved at falde ud eller sådan noget...

Det eneste jeg tænker på når jeg har ondt er at jeg vil i et karbad eller ind og ligger på varmetæppet men det har gyn afd frarådet mig...

er det normalt eller hvad?
skal til lægen her kl 13, og have taget nogle prøver...

Sanne som bare ikke orker mere...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2008

Pia.

Øv det lyder slet ikke rart. men jeg tror altså det er meget normalt at det gør lidt ondt... det hele gir sig jo....

jeg tror at det kunne være din iskiasnerve - det led jeg selv frygteligt meget af i startet af min 3 graviditet....

prøv evt. at læse her der er et par piger med samme problem som dig

http://www.min-mave.dk/debatten.php?ForumID=4984&SubjectID=112806

Knus Pia.

Anmeld

21. oktober 2008

twinboys

Sanne skriver:

De sidste 2-3 uger i min graviditet har jeg haft så ondt i mit underliv, kan ligge helt stille i sengen og så får jeg lige pludselig så ondt, og så kommer der lidt blod, og når jeg sidder på en stol går der ikke mere end 5 min så skal jeg op at stå da det gør så fandens ondt...

Har droppe alt om at løfte min hankat for det føles som om hele underlivet er ved at falde ud eller sådan noget...

Det eneste jeg tænker på når jeg har ondt er at jeg vil i et karbad eller ind og ligger på varmetæppet men det har gyn afd frarådet mig...

er det normalt eller hvad?
skal til lægen her kl 13, og have taget nogle prøver...

Sanne som bare ikke orker mere...

Av for søren da...

Håber at lægen kan hjælpe dig ...

Pøj pøj med det...

Majbritt

Anmeld

21. oktober 2008

Mathilde

Pyh det lyder ikke rart
Jeg håber lægen kan hjælpe dig så du ikke skal have så ondt!

Kram fra Mathilde

Anmeld

21. oktober 2008

MUTT3

Umidelbart lyder det som ganske alm ligmentsmerter, og det er altså helt normale, og kan hos nogen være ulidlige.

MEN du skriver at du småbløder, ikke at det behøver være et faresignal (jeg havde menses med bække mine 2 store unger selv om at jeg vra gravid, og de lever i bedste velgående) men sammenholdt med at du har smerter, sys jeg det er yderst fornuftigt at du går til læge.

Med mine 2 ældste fik jeg nogle mavekramper ret tidligt i graviditeterne, jeg siger dig... hellere føde end have dem av for.... eder....
Nu har jeg så en veninde der er gravid, også hun fik mavekramper, jeg slog det lidt hen... det har jeg jo selv prøvet, og tidspunktet passer helt på mig selv, så det behøvede hun ikke tage så tungt (hun frygtede jo for baby) Lægerne har endnu ikke fundet årsagen til kramperne til gengæld har de fundet celleforandringer på hendes livmoderhals, mange flere end hvad der er ok, uden test svar var de helt sikre på at de ikke var okay... der er nærmere et spinkelt håb om at det ikke er kræft, end frygt for at det er.
Dog skal det siges at baby har det fint, og intet tyder på nuværende tidspunkt på at det bliver nødvendigt at forløse baby før tid, så trods de dystre udsigter, ser alt ud til at være i skønneste orden.

Så sys det er fornuftigt du bliver tjekket, selv om at det lyder til ikke at være noget.

Anmeld

21. oktober 2008

SaNiNa

hej søde tøzer...

Er blevet sygemeld mindst 3 måneder frem og skulle indstille mig på at blive sygemeldt resten af min graviditet...

De smerter jeg har var min læge ikke så vild med da jeg jo har tabt 2 gang før. alt hvad der har med løft at gøre skal jeg holde mig fra...

Min blodsukker var meget lavt, men har jo heller ikke lige frem lyst til at spise når jeg kaster på 2 min efter... Så nu skal jeg drikke mindst 2 L vand om dagen...

Anmeld

21. oktober 2008

Mathilde

Sanne skriver:

hej søde tøzer...

Er blevet sygemeld mindst 3 måneder frem og skulle indstille mig på at blive sygemeldt resten af min graviditet...

De smerter jeg har var min læge ikke så vild med da jeg jo har tabt 2 gang før. alt hvad der har med løft at gøre skal jeg holde mig fra...

Min blodsukker var meget lavt, men har jo heller ikke lige frem lyst til at spise når jeg kaster på 2 min efter... Så nu skal jeg drikke mindst 2 L vand om dagen...

Hej Sanne

Det er da fint at du er blevet sygemeldt. Så kan du give dig selv lov til at slappe helt af og lytte til din krops signaler.
Jeg har i perioder haft konstant kvalme uden årsag og der hjalp det at tage lidt ingefær og opløse det i vand og så drikke det... Det smager grimt, men måske kan det hjælpe, så du kan få lidt mad ned

Kram

Anmeld

21. september 2010

MoniqueMadsen

Det mest tricky ved mavekramper er egentlig, at mavekramper ofte føles i maven, selvom de stammer fra organer, der befinder sig uden for bughulen. Derfor kaldes denne type mavekramper ofte refererede smerter. Jeg læste på http://www.sundhedslex.dk/aarsager-til-mavekramper.htm  at denne form for mavekramper ofte er nyresten eller galdeblæresten. I det hele taget skyldes mavekramper ofte kvindelige årganer såsom æggestokker og livmoder. Vi kvinder er oftere udsatte for mavekramper end mænd. Tænk bare på menstruelle kramper , ovariecyster, eller Endometriose, hvor vævet der minder om vævet fra livmoderslimhinden befinder sig på ligamenter, æggestokke, tarme osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.