Jeg er ledig, og skal starte i aktivering på onsdag - der er sket en fejl fra a-kassen/jobcenteret, som gør, at det skulle gå rigtig stærkt, men det er fint nok - jeg glæder mig til at komme i gang, og selvom det er et af de meget omtalte jobsøgningskurser, så virker det faktisk relevant og som noget, der kan bruges - så alt i alt 
Mit problem er så, at det ligger i en anden by (det er hos 2. aktør, der har afdeling i min by, men ikke kursusafdeling), og det tager ca. 45 min hver vej. Toget kører 3 min. efter daglig sluttid, men skal jeg nå det, skal jeg gå minimum 15 min. før slut. Kan jeg ikke det, skal jeg vente 1 time, og så kan jeg ikke nå, at hente mine børn.
Min mand arbejder udenbys, og kan ikke nå hjem at hente, alle bedsteforældre er udearbejdende og bor udenbys, og vi kan ikke finde råd til en, der kan hente vores børn. Havde jeg nu haft arbejde, havde vi haft råd til det - og jeg kunne evt. arbejde fleks, så jeg de fleste dage selv kunne hente.
Så hvad nu? Kan man måske få lov at gå 15 min før - hvis man f.eks. arbejder gennem frokostpausen, eller er de helt afvisende overfor sådanne problemer?
Anmeld