I forlængelse med udviklingshæmmede/nordea tråden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

415 visninger
4 svar
0 synes godt om
4. april 2011

eElak

Jeg troede ikke mine egne øjne, da jeg læste overskriften... '

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1531354.ece

Hvad synes i?

Er det et område som der burde spares lige så meget på som til vores børns pasning?

Er det fair metoder de vil tage i brug?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

Kofoed.

Jeg kan kun ryste på hovedet.

Hvorfor bliver de ved med at spare sådan, når det næsten lige er kommet frem, at de har totalt fejlbedømt Danmarks budget sidste år...

Forstår dem altså ikke...

Anmeld

4. april 2011

Aves.

Jeg troede ikke mine egne øjne, da jeg læste overskriften... '

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1531354.ece

Hvad synes i?

Er det et område som der burde spares lige så meget på som til vores børns pasning?

Er det fair metoder de vil tage i brug?

Hmm...det er jo et voldsomt udsagn, men jeg kan nu alligevel godt følge ham...det koster virkelig mange penge, handicapområdet og det er jo fordi vi prøver at normalisere mennesker som ikke er det og jeg mener faktisk heller ikek det gavner borgerne at de nu skal leve som alle os andre...de er jo ikke som os andre...og det koster da mange penge at de alle skal bo i egen lejlighed, med køkken og bad, selvom de går med ble og ikke kan snakke...altså, jeg forstår ikke tanken bag..man anerkender vel ikke nødvendigvis en stor gruppe mennesker bare fordi man lader dem leve så tæt på et normalt liv som muligt...for de er ikek normale.

Jeg tror man kunne spare penge og give disse mennesker et bedre liv samtidig....og så tror jeg også på det var billigere og bedre dengang de hørte under bistandsloven frem for nu hvor de får pension og er en stor sparegrid for de pårørende...

Anmeld

4. april 2011

Carina1977

Jeg hører jo til kategorien handicappet, så jeg kan nok ikke udtale mig neutralt her. Så det lader jeg jer andre om

Anmeld

4. april 2011

ekzunz

Jeg synes helt sikkert man kan og skal spare på handicapområdet.

I mit lokalområde ligger der en institution. Der bor en ung handicappet mand i sit eget lille hus med sin egen lille have og med hjælp døgnet rundt. De synes at han har godt af at ha' have.... Men kan man ikke dele den have med andre? Jeg blev simpelthen så forarget. En ung mand med sukkersyge som drikker sig i hegnet og ender op med en eller andet form for hjerneskade (eller hvilken type skade man nu får) Hvorfor skal han have sit eget hus?? Hvorfor kan han ikke bo på et værelse på den institution? Det er jo fråds.

Og hvorfor skal man have beviliget hjælp over 50 timer pr. md. til hjælp til pasning af sit barn (8år) når hjælpen skal foregå mens forældrene er hjemme

Jeg synes der er rigtigt mange steder man kan spare!

Vores egen dreng bliver hentet af Taxa-nord hver dag og bliver kørt ca. 30 km. hver vej. Men der er ingen tilsyn med hvor meget der bliver faktueret, om han har været syg, haft ferie eller lign.... Det kan da ikke kræve så meget ekstra administrativt at få forældrene til at godkende fakturaerne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.