Nu venter jeg jo min første... Så det er nok en lidt anden situation.
Men for mit vedkommende var der flere ting i det... Bla det praktiske mht tøj osv.
Og så var der liiige den der politisk ukorrekte med at jeg skrækkelig gerne ville have en pige, og var bange for at blive skuffet hvis jeg fik en dreng i armene uden at være forberedt.
Nu har vi så fået at vide for snart 3 uger siden, at jeg venter en lille Noah, og jeg glææder mig... Havde godt på fornemmelsen at det ville blive en dreng, så var et eller andet sted forberedt på beskeden. Alligevel var der da et lille stik af... ikke skuffelse, kan ikke helt finde ord for det.
Tror at der for mig lå en tryghed i hvis det blev en pige, kender trods alt mit eget køn lidt bedre, og havde en ide om at jeg derfor ville mindske risikoen for at lave bommerter hvis jeg var sikker på at kunne relatere til barnet´s kønsbundne problematikker gennem opvæksten.
Det skal ikke misforståes - Noah er akkurat ligeså velkommen som en pige ville have været. Jeg glæder mig til han kommer ud, og jeg kan se ham vokse sig stor og stærk og blive et dejligt menneske. Men jeg har skulle arbejde lidt med at omstille mig, og give slip på min indre kontrolfreak, og anerkende at der i visse situationer i mit barns liv, er en far der bare ved mere og bedre end mor, og derfor måske vil være den bedste til at råde og vejlede.
Så for mit vedkommende har den overvejende grund nok været at jeg ikke ville risikere at skulle gøre det stykke arbejde jeg har fået mulighed for at gøre allerede her i graviditeten, når hanførst er kommet ud, og dermed risikere at jeg ikke kunne nyde den første tid sammen med min søn...
Håber det gav mening, og ikke bliver misforstået 
Anmeld