Erfaringer med parterapeuter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

511 visninger
3 svar
0 synes godt om
3. april 2011

Anonym trådstarter

Hej.

Vi er et par på 25 og 27 år, og har været sammen siden 2005. Vi har et barn på 2,5, og jeg er 32 uger henne med nr. 2. Manden har lige sagt at han de sidste 2-3 mdr. ikke har haft følelser for mig. Jeg har forslået ham at vi snakker med en parterapeut, og vil gerne høre om der er andre der har erfaringer.

Er helt rundt på gulvet lige nu, da jeg ikke kan overskue at stå selv med 2 børn, og ikke kan undvære dem heller. Vi vil gerne prøve at få dette forhold på banen igen, og håber virkelig det virker, men tænker samtidig på hvordan man fortøller et barn at mor og far ikke er sammen mere. Har virkelig svært ved at holde humøret oppe.

HJÆLP!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

kamtok

Først og fremmest en

Jeg har ingen erfaring, men opper den lige for dig...

'er for at skal gå jer godt og at I kan "finde" hinanden igen..  

Anmeld

4. april 2011

sophiemy

Ikke erfaring med parterapi, men kan alligevel kun anbefale jer at prøve det. Har personligt været til "normal" terapi og det er virkeligt noget der kan hjælpe i en turbulent tid. 

I en graviditetet er der bare så mange tanker fra både manden og kvinden side - det er naturligt. Og hos en terapeut kan I få sat ord på og blive bedre til at tale med hinanden. Hvis manden er med på ideen, så er det bare afsted med jer

Anmeld

8. april 2011

Anonym trådstarter

Så var vi afsted i tirsdags, og fandt frem til nogen faktorer der højest sandsynligt har spillet ind på mandens ændring af følelser, bl.a. at vi ikke er ret gode til at snakke om vores følelser, hverdagens rutiner, spekulationer mm.

Det har hjulpet meget at have været afsted, og nu går vi så den hårde tid imøde, hvor vi virkelig bare skal kæmpe for forholdet. Det er lidt svært at "vænne" sig til. har nogen dage hvor jeg ikke helt ved hvordan jeg skal opføre mig, og hvordan jeg skal forholde mig til situationen.

Overvejer hvor vidt jeg skal finde på en backup plan, for hvis nu vi ikke finder ud af det, men samtidig med så satser vi 100% for at få det til at fungere. Er lidt i vildrede....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.