Jordemoder udd. hjælp tak.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

516 visninger
4 svar
0 synes godt om
3. april 2011

Benjamins'mor

Hejsa alle piger.

Jeg regner med efter barslen til januar 2012 at tage det sidste halve år af 9. klasse igen for at få eksamen. Derefter kunne jeg godt tænkte mig at tage udd. til jordemoder. Jeg har fundet ud af at det tager 3½ år, men jeg kan ikke finde ud af hvilke eksamener det kræver og om man skal udd. sig til noget andet først, eller på gym inden.

Håber der er nogle der kan hjælpe mig. Eller der evt. skulle være nogle jordemødre/jordemødre studerende herinde.

På forhånd tak. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2011

DK

Du skal tage en studentereksamen, og du skal have haft kemi!!

Anmeld

3. april 2011

Kamulla

kvote 1.. en studentereksamen og bestået kemi.. samt et gennemsnit på 10,1

Anmeld

3. april 2011

Manakauapo

Du skal have en af følgende uddannelser for at søge om optagelse:

• studentereksamen (stx), højere forberedelseseksamen (hf), højere handelseksamen (hhx), højere teknisk eksamen (htx) eller eux – alle med kemi C eller bioteknologi A
  • gymnasialt indslusningskursus for fremmedsprogede (GIF) med kemi C eller bioteknologi A
  • social- og sundhedsuddannelsen (trin 2) med dansk C, kemi C, naturfag C og engelsk D
  • relevant erhvervsuddannelse af mindst 2½ års varighed samt dansk A, engelsk B, kemi C og enten samfundsfag C eller psykologi C.

Hvis du nu tager STX har du faktisk kemi på C, så ikke noget særligt der. Det er påtvunget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.