Mæslinger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

892 visninger
6 svar
0 synes godt om
3. april 2011

Mussen2

I forbindelse med det udbrud der varsles, kom jeg til at tænker på, hvornår barnet er imun overfor sygdommen. De får jo MFR af flere omgange. er de garderet allerede efter første stik?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2011

Lise

Varlses der et udbrud????

Jeg har faktisk lige talt med sygeplejersken hos lægen om dette, da min store søn reagerede meget kraftigt på vaccinen første gang. Hun sagde at langt de fleste børn dannede nok antistoffer efter første mfr vaccine, og 2'ere kun var til at fange de få der ikke gjorde. Vi skal nu have taget en blodprøve af ham, for at se om han skal stikkes igen, eller om han er dækket.

Anmeld

3. april 2011

Ka+Ma=Be

Mussen2 skriver:

I forbindelse med det udbrud der varsles, kom jeg til at tænker på, hvornår barnet er imun overfor sygdommen. De får jo MFR af flere omgange. er de garderet allerede efter første stik?

Kan man læse mere om denne varsel et sted?

Jeg har aldrig haft mæslinger og er heller ikke MFR-vaccineret! Skal jeg være bekymret nu hvor jeg er gravid? (ved da i hvert fald at røde hunde kan være katastrofalt)

Anmeld

3. april 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

http://www.bt.dk/sygdomme/boelge-af-maeslinger-paa-sjaelland

De er heldigvis dækket fra første gang de får MFR.

Anmeld

4. april 2011

Mussen2

Her er hvad jeg har læst.

Mæslinge-epedimi på vej?
Der er siden årsskiftet konstateret 30 tilfælde af mæslinger på Sjælland. Dermed er udbruddet på vej til at blive det største i det seneste årti, og det vækker bekymring hos Statens Seruminstitut.
Mæslinger er den mest smitsomme sygdom, der findes. Det er en alvorlig virussygdom, der giver høj feber, udslæt og kan have følgesygdomme i form af hjernebetændelse – nogle med varige hjerneskader til følge, og også i vores del af verden kan mæslinger resultere i dødsfald
Det er frivilligt, om forældre i Danmark vil lade deres børn vaccinere. Godt 60 % af alle børn født i 2004/2005 er vaccineret 2 gange mod mæslinger, fåresyge og røde hunde, dvs. de har fået ”fuld pakke MFR” og er beskyttet mod sygdommene.
Men hvad hvis man ikke er vaccineret?

http://www.sundhedsplejersken.dk/Born/Artikler-om-born2/Sundhed-og-miljo/Er-dit-barn-vaccineret/

Anmeld

4. april 2011

Mussen2

Varlses der et udbrud????

Jeg har faktisk lige talt med sygeplejersken hos lægen om dette, da min store søn reagerede meget kraftigt på vaccinen første gang. Hun sagde at langt de fleste børn dannede nok antistoffer efter første mfr vaccine, og 2'ere kun var til at fange de få der ikke gjorde. Vi skal nu have taget en blodprøve af ham, for at se om han skal stikkes igen, eller om han er dækket.

Det er nok så meget sagt med et varsel, sorry hvis jeg fik det at lyde mere spændende end det er  men de frygter der er en ny epidimi på vej. Det er jo slemt nok. Det er en grim sygedom for dem som ikke er vaccineret. Tak for dit svar.

Anmeld

4. april 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Hmm, altså jeg tror ikke, at vi pt. skal frygte en bølge eller en epidemi. Det var tilbage i februar, at det var oppe i nyhederne, at man havde set en uforholdsmæssig fremkomst af mæslingetilfælde. Siden da, har der mig bekendt ikke rigtig været noget fremme om det, og med foråret på vej, tænker jeg, at det forhåbentlig er et trods alt begrænset udbrud Kan se på artiklen der henvises til, at der er dyk i antallet af dem, der lader sine børn vaccinere, og så er det jo (desværre) klart, at sygdommen igen får grobund, når den ikke er 100 % udryddet.

Mht. vaccinen, så ved jeg det faktisk ikke, men før i tiden fik man vist kun et stik som 15 mdr. og så igen som 12-årig, så mon ikke den virker fra første stik? Ellers er det rigtig mange år, de ikke var beskyttet (inden 2. stik blev ændret til 4 år). Og nej, mæslinger er bestemt ikke en rar sygdom - glæder mig til bassen er 15 mdr. og får sit stik.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.