barsel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

446 visninger
5 svar
0 synes godt om
3. april 2011

mor-til-en-dejlig-baby

hvornår kan jeg ca regne med at gå på barsel? og hvordan foregår det? jeg er endnu ikke blevet spurgt til om jeg vil have fuld barsel? min termin er sat til d. 3 august

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2011

PsychedeliC

Hvis du arbejder for det offenlige er det 8 uger før og hvis ikke 4 uger før termin

Anmeld

3. april 2011

mor-til-en-dejlig-baby

PsychedeliC skriver:

Hvis du arbejder for det offenlige er det 8 uger før og hvis ikke 4 uger før termin

okey takker

Anmeld

3. april 2011

kiwifrugten

Du siger til din chef at du går på barsel 4 uger før ( hvis ikke du arbejder for den offentlige ) Og så er det den sidste hverdag i den uge at du går af.

Men gør dig selv en tjeneste lyt til din krop blir det for hårdt at gå hele vejen så gå ned i timer ved at få en deltids sygemelding.

Det kan godt være hårdt at stå meget op

Anmeld

3. april 2011

Snefnug1984

Man har ret til at gå fra enten 4 eller 8 uger før. Har man job får man som regel løn i de første 14 uger af sin barsel. Herefter har man barsel i 32 uger med barselsdagpenge(som i øvrigt kan deles mellem Jer..). Perioden kan forlænges med nogle uger (kan ik lige huske hvor mange), men så får man tilsvarende mindre i dagpenge under hele sin barsel.

Anmeld

3. april 2011

Noahmor

Du skal selv give din chef besked om, hvor længe du vil være på barsel. Dette skal du gøre senest 8 uger efter fødsel. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.