Min søn holder sig!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.006 visninger
3 svar
0 synes godt om
3. april 2011

denlille

Min søn på snart 3 år holder sig når han skal tisse. vi tager bleen af ham ( han vil gerne have den af) men han vil ikke sidde på toilettet/potten. Han holder sig så åbenbart til han ikke kan mere og står så enten og tisser på gulvet eller løber ud til toilettet og når det ikke. Men altså han vil bare ikke op på det toilet! Det ville han ellers rigtig gerne for bare 14 dage siden der rendte han op på det hele tiden..Jeg vil jo gerne have at han snart begynder at smide bleen men vil hellere ikke presse men er ret sikker på at hvis han selv kunne vælge ville han vælge bleen..Er det forkert det jeg gør? Han får ingen skælud eller noget når han tidder i bukserne...Og hvad kan jeg gøre for at han blir glad for at gå på toilettet igen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2011

Kloster

Hyg hyg hyg..........

Når du synes, nu må det ved at være tiden (fx 1 gang i timen) så kan du sige: Du skal lige på wc og tisse, jeg vil jerne læse en bog for dig, kan du finde den bog vi skal læse, mens du sidder på wc og tisser.

Det har hjælpet mine 3 drenge.

VH Kloster

Anmeld

3. april 2011

tinasmor

Min datter er inde i det samme pt (lige fyldt 3) Hun har haft bleen af om dagen on and off siden sidste sommer. Men fuldtid (undtagen om natten) siden januar. Så hun har rigtig godt styr på det. Men hun er inde i en periode hvor vi bare kan SE at hun skal tisse. Står nærmest og tripper eller holder hånden der nede. Men når vi spørger så siger hun nej. Vi spurgte jo hele tiden: Skal du ikke tisse. Fordi det var så tydeligt, at det skulle hun. Men nej DET skulle hun i hvertfald ikke. Så til sidst så holdt vi op med at spørge. Her gør hun det så i sidste øjeblik. Dvs hun tisser ikke i buskerne (men har dog gjort det 2-3 gange i denne periode) Min teori med min datter er, hun VIL bare ikke gå glip af noget som helst i det min. hun tisser.

Her er perioden så småt ved at være ovre og tilbage til det normale. Det har i alt varet ca 3 uger. Her har vi således prøvet at sætte lidt mindre fokus på det (selv om det er svært)

Anmeld

3. april 2011

Corn

min mor gjorde som kloster, og det samme gjorde jeg med mine...

Læs, hyg, leg, snak om dagen, planlæg et eller andet mens I sidder derude. Vi fik meget tid på toilettet til at gå med at planlægge en snarlig fødselsdag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.