Heeej piger ....
vi havde købt en smuk ung pige rotte i en dyrehandel, men det viste sig at hun var gravid, så hun har efter hun har fået ungerne død og vi står tilbage med 7 små unger der lige er ved at få øjne nu og vil gerne have lidt hjælp til hvad vi kan give dem af mad ??
Vi fik at vide i dyrehandelen at vi kunne give baby kattemad - vådfoder, men de rør det ikke, og de nærmest løber skrigende væk derfra.... så har vi prøvet at give lidt sødmælk idag, det tager de gerne imod.... men må vi overhovedet give dem det? og evt lidt fløde ???
jeg har aldrig haft rotter før, og blev noget chokeret da jeg fandt ud af at hun var gravid. der var ialt 10 unger men det er kun de 7 som lever endnu.... og har sat mig for at de sidste 7 skal overleve!
jeg hjælper dem selvfølgelig med at tisse og "prutte" ligesom moren ville have gjort.... bruger selvfølgelig bare en klud til hjælp hehe...
Jeg håber der er nogen der kender til rotter eller bare piger som ved lidt om det da jeg virkelig gerne vil have de overlever og jeg ikke får lavet noget forkert...
Mange knus til jer derude
Anmeld