Jer med rotter! hjælp!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

739 visninger
10 svar
0 synes godt om
2. april 2011

Anonym trådstarter

Heeej piger ....

vi havde købt en smuk ung pige rotte i en dyrehandel, men det viste sig at hun var gravid, så hun har efter hun har fået ungerne død og vi står tilbage med 7 små unger der lige er ved at få øjne nu og vil gerne have lidt hjælp til hvad vi kan give dem af mad ??

Vi fik at vide i dyrehandelen at vi kunne give baby kattemad - vådfoder, men de rør det ikke, og de nærmest løber skrigende væk derfra.... så har vi prøvet at give lidt sødmælk idag, det tager de gerne imod.... men må vi overhovedet give dem det? og evt lidt fløde ???

jeg har aldrig haft rotter før, og blev noget chokeret da jeg fandt ud af at hun var gravid. der var ialt 10 unger men det er kun de 7 som lever endnu.... og har sat mig for at de sidste 7 skal overleve!

jeg hjælper dem selvfølgelig med at tisse og "prutte" ligesom moren ville have gjort.... bruger selvfølgelig bare en klud til hjælp hehe...

Jeg håber der er nogen der kender til rotter eller bare piger som ved lidt om det da jeg virkelig gerne vil have de overlever og jeg ikke får lavet noget forkert...

Mange knus til jer derude

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2011

Anonym trådstarter

anyone :iii kan intet finde på nettet

Anmeld

2. april 2011

lukasmor

Jeg har INTET forstand på rotter overhovedet men da jeg var barn fandt jeg en babyrotte som jeg (så lille og uvidende) tager med hjem. Jeg har altid haft en stor kærlighed for dyr og den lå helt alene og forladt. Jeg gik op i dyrehandlen og spurgte om de ville have den og det ville de selvfølgelig ikke men hun sagde at jeg kunne give den alm. mælk og jeg mener at hun også sagde at jeg kunne give den små stykker bløde toastblødsstykker men det må du ikke hænge mig op på, det er længe siden Mælken er go nok, der skulle ikke være noget i vejen med det

Anmeld

3. april 2011

Anonym trådstarter

Lukasmor skriver:

Jeg har INTET forstand på rotter overhovedet men da jeg var barn fandt jeg en babyrotte som jeg (så lille og uvidende) tager med hjem. Jeg har altid haft en stor kærlighed for dyr og den lå helt alene og forladt. Jeg gik op i dyrehandlen og spurgte om de ville have den og det ville de selvfølgelig ikke men hun sagde at jeg kunne give den alm. mælk og jeg mener at hun også sagde at jeg kunne give den små stykker bløde toastblødsstykker men det må du ikke hænge mig op på, det er længe siden Mælken er go nok, der skulle ikke være noget i vejen med det

mange taak, så forsætter vi bare med mælken i håb om at det er nok

Anmeld

3. april 2011

dorthemus

Du skal lige vide, at rotteunger (hanner) parrer sig med deres mor når de er syv uger...det er sådan de holder bestnaden i live

Anmeld

3. april 2011

Anonym trådstarter

Du skal lige vide, at rotteunger (hanner) parrer sig med deres mor når de er syv uger...det er sådan de holder bestnaden i live

vi har ikke moren mere, hun døde i forgårs så det er kun ungerne der er tilbage men tak alligevel

Anmeld

3. april 2011

dorthemus

Anonym skriver:

vi har ikke moren mere, hun døde i forgårs så det er kun ungerne der er tilbage men tak alligevel

Okay men de er stadig kønsmodne i en alder af syv uger, så hannerne og hunnerne skal skilles ad inden

Anmeld

3. april 2011

Anonym trådstarter

dorthemus skriver:

Okay men de er stadig kønsmodne i en alder af syv uger, så hannerne og hunnerne skal skilles ad inden

okay hehe jeg siger ihvertfald mange tak, det skal jeg da huske på

Anmeld

3. april 2011

dorthemus

Anonym skriver:

okay hehe jeg siger ihvertfald mange tak, det skal jeg da huske på

Ja for de får typisk mellem 8 og 18 unger pr. gang....og det er faktisk 5 uger, kommer jeg lige i tanker om

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.