Mut skriver:
Hejsa Tøser!
Jeg vil gerne have jeres bedste råd mod "tørt" hår så det kan blive noget fint hår igen?
Efter at jeg har farvet det mange gange brunt/mørkebrunt, er jeg nu blevet farvet tilbage til til min normale kedelige hårfarve som er en blanding af lys blond/"leverpostejsfarvet", da det ødelægger håret at jeg hele tiden skulle farve håret pga. udgroninger
.. Søger nu det nærmeste man kan komme på en "mirakel" kur mod tørt og ødelagt/spaltet hår. Og ja har også klippet det til skulder langt hår (Havde hår til under brystet før), så noget af det ødelagte hår kunne komme væk..Kom med gode råd, både traditionele og dem man ellers ikke hører om!! 
Hvis håret er ødelagt i spidserne, skal det klippes. Hvis det "bare" er tørt, er det om at finde en shampoo, balsam om kur, der passer til dig. Ikke vaske hår for ofte, og ikke i for varmt vand.
Jeg gør følgende til mit lange semi-krøllede hår:
Vasker hver 3-4. dag, med shampoo. De andre gange jeg er i bad, putter jeg evt balsam i spidserne, og lader det sidde 1-2 minutter. Skylder altid håret i køligt vand.
Hårkur en gang om ugen.
Jeg er vild med Kevin Murphys shampoo, balsam og kur til tørt hår. Find det her (tre links):
Shampoo
Balsam
Kur
Anmeld