Hjælp søges til tørt hår!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2011

.....

Jeg siger mange tak til alle jeres hår råd
- Hvor er det dejligt at i vil hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2011

FrkDitte

Hejsa,

Jeg bruger engang i mellem en hjemmelavet hårkur...

lige dele olivenolie og honning, og så et skvæt citron. Det var en kur jeg fandt på nettet..

og så ellers bare lade den sidde nogle timer.. jeg putter den altid i tørt hår..

held og lykke med håret.

D.

Anmeld

3. april 2011

freiasmor

Carina1977 skriver:

Ja den bruger jeg også....og den er faktisk ret billig

det er den nemlig synes den er genial ... ellers ved jeg at også tresemme hair repair shampoo er godt

Anmeld

3. april 2011

.....

dejligetider skriver:

hejsa.

jeg ved man kan få en hårdkur fra gun-britt, som hedder simply, der er lige så god som den fra frisøren, det ved jeg da jeg selv er frisør, prøv den, og den er til billige penge, og hold dig fra de helt billige shampoo, som respons, origanisk, og pantene pro v, de har ikke en god virkning på håret, da de ligger en film over håret, og til sidst, kan håret ikke tage imod noget pleje, eller farve mm.

men den shampoo jeg bruger er provost og tresemme', lige så godt som ved frisøren, kan købes i føtex, bilka, netto mm næsten alle steder.

held og lykke

Ja Tressemé shampooer har de altid mange af i Bilka, har jeg luret , men har aldrig prøvet dem..men kan godt lide at det er sådan nogen store shampoo'er i stedet for de tynde små som respons og alle dem, så holder de længere ...hårkuren fra simply har jeg set ofte, men aldrig købt.. Kunne da være at jeg lige ville prøve den shampoo næste gang at jeg skal til Bilka

Virker de godt mod tørt hår?

Anmeld

3. april 2011

.....

LenaJohansen skriver:

når du har vasket dit hår i shampoo, kan du prøve at skylle det med earl gray the... som man laver inden man hopper i bad 

Det var en veninde der fortalte mig det en dag, og det virker 

Hihi, hvor er det sjovt at ting man bruger i dagligdagen oftest kan bruges til hårkur osv

Nu spørger jeg godt nok lidt "dumt" men skal man ikke vaske det efter med vand efter te'en er blevet skyllet i? Skal lige være sikker på at jeg gør det rigtigt

Anmeld

3. april 2011

.....

FrkDitte skriver:

Hejsa,

Jeg bruger engang i mellem en hjemmelavet hårkur...

lige dele olivenolie og honning, og så et skvæt citron. Det var en kur jeg fandt på nettet..

og så ellers bare lade den sidde nogle timer.. jeg putter den altid i tørt hår..

held og lykke med håret.

D.

Det må jeg prøve

Sikke mange hår eksperimenter jeg skal igang med nu

Anmeld

3. april 2011

LenaJohansen

Mut skriver:

Hihi, hvor er det sjovt at ting man bruger i dagligdagen oftest kan bruges til hårkur osv

Nu spørger jeg godt nok lidt "dumt" men skal man ikke vaske det efter med vand efter te'en er blevet skyllet i? Skal lige være sikker på at jeg gør det rigtigt

nej når du har skyllet shampoo'en ud, skyller du igennem med the'en 

Anmeld

3. april 2011

.....

LenaJohansen skriver:

nej når du har skyllet shampoo'en ud, skyller du igennem med the'en 

Det må jeg da prøve , tak for tippet!

Anmeld

3. april 2011

Thereseh

Mut skriver:

Hejsa Tøser!

Jeg vil gerne have jeres bedste råd mod "tørt" hår så det kan blive noget fint hår igen?

Efter at jeg har farvet det mange gange brunt/mørkebrunt, er jeg nu blevet farvet tilbage til til min normale kedelige hårfarve som er en blanding af lys blond/"leverpostejsfarvet", da det ødelægger håret at jeg hele tiden skulle farve håret pga. udgroninger .. Søger nu det nærmeste man kan komme på en "mirakel" kur mod tørt og ødelagt/spaltet hår. Og ja har også klippet det til skulder langt hår (Havde hår til under brystet før), så noget af det ødelagte hår kunne komme væk..Kom med gode råd, både traditionele og dem man ellers ikke hører om!!

Hvis håret er ødelagt i spidserne, skal det klippes. Hvis det "bare" er tørt, er det om at finde en shampoo, balsam om kur, der passer til dig. Ikke vaske hår for ofte, og ikke i for varmt vand. 

Jeg gør følgende til mit lange semi-krøllede hår:

Vasker hver 3-4. dag, med shampoo. De andre gange jeg er i bad, putter jeg evt balsam i spidserne, og lader det sidde 1-2 minutter. Skylder altid håret i køligt vand. 

Hårkur en gang om ugen. 

Jeg er vild med Kevin Murphys shampoo, balsam og kur til tørt hår. Find det her (tre links):

Shampoo
Balsam
Kur 

Anmeld

3. april 2011

.....

Thereseh skriver:

Hvis håret er ødelagt i spidserne, skal det klippes. Hvis det "bare" er tørt, er det om at finde en shampoo, balsam om kur, der passer til dig. Ikke vaske hår for ofte, og ikke i for varmt vand. 

Jeg gør følgende til mit lange semi-krøllede hår:

Vasker hver 3-4. dag, med shampoo. De andre gange jeg er i bad, putter jeg evt balsam i spidserne, og lader det sidde 1-2 minutter. Skylder altid håret i køligt vand. 

Hårkur en gang om ugen. 

Jeg er vild med Kevin Murphys shampoo, balsam og kur til tørt hår. Find det her (tre links):

Shampoo
Balsam
Kur 

Håret var meget ødelagt i spidserne, så fik klippet mit lange hår af, op til lidt over skuldrene . Det er stadigvæk spaltet nogen steder, men hvis jeg skulle klippe alt det ødelagte hår af, ville jeg være skaldet , men ellers er det bare meget tørt .

Tak for de 3 link

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.