Hvordan hænger mmf fast på kagen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

595 visninger
5 svar
0 synes godt om
2. april 2011

Majeha

De få gange jeg har lavet kage med mmf, har jeg smurt den øverste bund med Nutella/nøddecreme. Men det passer ikke godt til den kage, jeg skal lave i weekenden, så der skal helst bruges noget uden nødde/chokosmag.

Hvad bruger I, som får fondanten til at hænge fast på kagebunden, så den ikke glider?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2011

Mette.

Majeha skriver:

De få gange jeg har lavet kage med mmf, har jeg smurt den øverste bund med Nutella/nøddecreme. Men det passer ikke godt til den kage, jeg skal lave i weekenden, så der skal helst bruges noget uden nødde/chokosmag.

Hvad bruger I, som får fondanten til at hænge fast på kagebunden, så den ikke glider?

Du kan bruge almindelig smørcreme i stedet for så.

Anmeld

2. april 2011

Majeha

Mette. skriver:

Du kan bruge almindelig smørcreme i stedet for så.

Er det noget, man selv kan lave?

Anmeld

2. april 2011

Mette.

Majeha skriver:

Er det noget, man selv kan lave?

Ja, jeg mener opskriften lægger inde i kageklubbens opskriftstråd eller også i kagehæftet..

Anmeld

2. april 2011

maggie3

Majeha skriver:

Du skal smøre hele kagen op, og ikke kune den øverste bund.

På den måde får du en flottere kage og fyldet kommer ikke i kontakt med MMF'en og kan smelte det.

Prøv evt. palminsmørcreme, det er super!

Sally. 

Anmeld

2. april 2011

Majeha

maggie3 skriver:

Du skal smøre hele kagen op, og ikke kune den øverste bund.

På den måde får du en flottere kage og fyldet kommer ikke i kontakt med MMF'en og kan smelte det.

Prøv evt. palminsmørcreme, det er super!

Sally. 

Kan godt se det også skal hænge fast på siderne, men kan man godt smøre smørcreme udenpå flødeskumscreme?

Vil i hvert fald lige lave et par prøver inden weekenden

Tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.