Tattovering/amme.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.710 visninger
5 svar
0 synes godt om
2. april 2011

Rikkeas

Heej Piger.

ved I hvordan reglerne er for at få lavet en tatovering imens man ammer? - Jeg kan simpelthen ikke finde et seriøst svar, når jeg googler det! hmm..

jeg ammer sådan.. 50%.. og.. min datter er 5 mdr..

pleeease.. help me

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2011

Majeha

Det er der som sådan ingen deciderede regler for. Det er ikke noget, tatovører ikke må. Men mht. anbefalinger under graviditet og amning, er der delte meninger. Man ved, at noget af blækket går i blodet, men om det har en skadelig effekt på baby, er ikke direkte påvist. Så det er op til ens egen overbevisning, om man vil løbe den mulige risiko, eller vente til amningen er overstået. 

Personligt ville jeg selv vente med en tat. Den vil sidde på kroppen resten af livet, så ville sagtens kunne vente det lille års tid (+/-), amningen kan vare.  

Anmeld

2. april 2011

chael

Majeha skriver:

Det er der som sådan ingen deciderede regler for. Det er ikke noget, tatovører ikke må. Men mht. anbefalinger under graviditet og amning, er der delte meninger. Man ved, at noget af blækket går i blodet, men om det har en skadelig effekt på baby, er ikke direkte påvist. Så det er op til ens egen overbevisning, om man vil løbe den mulige risiko, eller vente til amningen er overstået. 

Personligt ville jeg selv vente med en tat. Den vil sidde på kroppen resten af livet, så ville sagtens kunne vente det lille års tid (+/-), amningen kan vare.  

Fuldstændig enig

Det er en tattovering du har for resten af livet, så om du lige venter 4 mdr med at få den lavet, eller bare indtil du er færdig med at amme, så ville jeg klart gøre det.

*Camilla 14+3

Anmeld

2. april 2011

Rikkeas

Jamen I har begge to fuldstændig ret - men jeg vil bare gerne have den lavet inden sommer ( helst) meeen det er selvfølgelig ikke noget der haster.

Jeg fik faktisk min sidste tatovering lavet da jeg var gravid, jeg anede ikke at jeg var gravid, og har også kun lige.. været gravid i en uges tid, eller sådan - men jeg anede det ikke, og min datter har ikke taget skade :p

Anmeld

2. april 2011

Mother-love

rikkeas skriver:

Heej Piger.

ved I hvordan reglerne er for at få lavet en tatovering imens man ammer? - Jeg kan simpelthen ikke finde et seriøst svar, når jeg googler det! hmm..

jeg ammer sådan.. 50%.. og.. min datter er 5 mdr..

pleeease.. help me

som de andre også skriver er der delte meninger omkring det med at blive tatoveret imens man ammer... jeg tror ikke der sker noget ved det.. men har hørt at man kan risikere at din krop stopper med at producere mælk, pga din krop kan blive stresset af at blive tatoveret. men tror virkelig der skal meget til... men synes du skal gøre som du selv føler. Jeg tror ikke personligt at jeg ville holde total afstand fra det hvis mit barn var 5 måneder.. men tænker også at så længe man ikke bliver tatoveret mere end et par gange imens man ammer så sker der nok ikke noget ved det...

synes du skal følge hvad du selv mener du kan være bekendt. For man siger jo også du ikke må tage smertestillende når du ammer, men man må jo godt få det hvis du har fået kejsersnit, også selvom du ammer... og der er så mange "regler" omkring hvad man må og ikke må. Og jeg personligt overholder altså ikke alle..

Anmeld

3. april 2011

Rikkeas

michelledam skriver:

som de andre også skriver er der delte meninger omkring det med at blive tatoveret imens man ammer... jeg tror ikke der sker noget ved det.. men har hørt at man kan risikere at din krop stopper med at producere mælk, pga din krop kan blive stresset af at blive tatoveret. men tror virkelig der skal meget til... men synes du skal gøre som du selv føler. Jeg tror ikke personligt at jeg ville holde total afstand fra det hvis mit barn var 5 måneder.. men tænker også at så længe man ikke bliver tatoveret mere end et par gange imens man ammer så sker der nok ikke noget ved det...

synes du skal følge hvad du selv mener du kan være bekendt. For man siger jo også du ikke må tage smertestillende når du ammer, men man må jo godt få det hvis du har fået kejsersnit, også selvom du ammer... og der er så mange "regler" omkring hvad man må og ikke må. Og jeg personligt overholder altså ikke alle..

jeg har det også sådan lidt.. hun er altså 5 mdr, og jeg ammer ikke på fuld tid længere..

og jeg bruger parfume, osvosv.. alle de der ting.. og der sker intet. hun er sund og rask.

+ jeg fik jo lavet en tatovering da jeg var gravid med hende, og jeg anede ikke jeg var gravid, og hun har ikke taget det mindste skade.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.