Kan jeg løbe 12½ km?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

370 visninger
8 svar
0 synes godt om
2. april 2011

Kloster

Hej.

Jeg er ved at melde mig til div motionsløb. Jeg løb hele sidste år 5 km til motionsløbene og løb lidt længere hjemme. Det længste jeg har løbet er 9 km.

Men vil gerne til et løb, hvor distancen hedder 5 ell 12½ km. Men kan jeg løbe 12½ km, når jeg kun har løbet højst 9 km? Tidspunktet er d. 29. maj og jeg træner interval, hastighed og distance 3-4 gange om ugen.

Mon jeg kan?? Nogen der har erfaring??

VH Kloster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2011

Worldwide

Selcfølgelig kan du det! Hvor der er vilje er der vej

Anmeld

2. april 2011

Corn

Det er et mål du sætter dig... Så jeg tror på dig 

Tag mig med, når altså liiiiige jeg er kommet op og løbe over 5 km igen

Anmeld

2. april 2011

Anne85

Kloster skriver:

Hej.

Jeg er ved at melde mig til div motionsløb. Jeg løb hele sidste år 5 km til motionsløbene og løb lidt længere hjemme. Det længste jeg har løbet er 9 km.

Men vil gerne til et løb, hvor distancen hedder 5 ell 12½ km. Men kan jeg løbe 12½ km, når jeg kun har løbet højst 9 km? Tidspunktet er d. 29. maj og jeg træner interval, hastighed og distance 3-4 gange om ugen.

Mon jeg kan?? Nogen der har erfaring??

VH Kloster

ja da  Du har næsten 2 mdr og du er allerede oppe på 9 km - øg med 1/2 til 1 km om ugen så er du hurtigt oppe på de 12 1/2

Anmeld

2. april 2011

SpunkenJo

Hvis du har løbet knap 10 km uden at være helt død!!!

Så siger de kloge, at man rent faktisk også kan klare en Marathon. Så afsted med dig. Få dig meldt til nogen løb. Og er du helt vild og voldelig, så melder du dig lige til en 1/2-marathon i efteråret. For det er du helt sikkert klar til efter løbet på de 12,5 km.

Go go go

- Af ren nysgerrighed, hvor lang tid var du om de 9 km?

Anmeld

2. april 2011

Kloster

SpunkenJo skriver:

Hvis du har løbet knap 10 km uden at være helt død!!!

Så siger de kloge, at man rent faktisk også kan klare en Marathon. Så afsted med dig. Få dig meldt til nogen løb. Og er du helt vild og voldelig, så melder du dig lige til en 1/2-marathon i efteråret. For det er du helt sikkert klar til efter løbet på de 12,5 km.

Go go go

- Af ren nysgerrighed, hvor lang tid var du om de 9 km?

Hej hej.

Jeg var faktisk ved at træne mig op til en ½ maraton i vinteres, da jeg alligevel skulle løbe i motionscenter. Men det var alt for hårdt for mig, så jeg trænede interval og styrketræning i stedet for.

Jeg er ikke helt død ved at løbe de 9 km, men min tid er ikke god. Det er jeg ca en time om. Derfor træner jeg både interval, distance og hastighed. Om mandagen går jeg i løbeklub, hvor jeg skal have styr på mig selv og mit konkurrencebehov. Har nemlig en tendens til at sætte for hårdt ud i stedet for at få styr på min vejrtrækning, hvorefter hastigheden kommer meget nemmere.

Jeg gad sååå godt at afslutte løbesæsonen med et ½ maraton i sep. Det er et af de store fede løb, jeg skal til i sep, men jeg tør ikke satse på, jeg bliver klar.

Endte ud med en fiberskade i sommer sidste år og det ville ærge mig, at jeg ikke lyttede til min krop igen.

Anmeld

2. april 2011

SpunkenJo

Kloster skriver:

Hej hej.

Jeg var faktisk ved at træne mig op til en ½ maraton i vinteres, da jeg alligevel skulle løbe i motionscenter. Men det var alt for hårdt for mig, så jeg trænede interval og styrketræning i stedet for.

Jeg er ikke helt død ved at løbe de 9 km, men min tid er ikke god. Det er jeg ca en time om. Derfor træner jeg både interval, distance og hastighed. Om mandagen går jeg i løbeklub, hvor jeg skal have styr på mig selv og mit konkurrencebehov. Har nemlig en tendens til at sætte for hårdt ud i stedet for at få styr på min vejrtrækning, hvorefter hastigheden kommer meget nemmere.

Jeg gad sååå godt at afslutte løbesæsonen med et ½ maraton i sep. Det er et af de store fede løb, jeg skal til i sep, men jeg tør ikke satse på, jeg bliver klar.

Endte ud med en fiberskade i sommer sidste år og det ville ærge mig, at jeg ikke lyttede til min krop igen.

Det skal du nok klare

Jeg hepper på dig.

Og en time om 9 km, er da rigtig godt

Anmeld

2. april 2011

Vivian67

På DGIs hjemmeside http://www.dgi.dk/Udover/loebmeddgi/program.aspx

Kan du finde løbeprogrammer der hjælpe dig til at træne dig op til dit mål. Du kan sikkert også inde en klub i nærheden som tilbyder Løb med DGI - super hvis man lige mangler det sidst spark bag i.

Held og lykke med projektet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.