Huskøb!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.141 visninger
12 svar
0 synes godt om
1. april 2011

L&S

Hej tøser,
William og jeg har længe kigget på hus og vil gerne flytte. Vi har været ude at kigge på 2 huse og er lidt i tvivl.

Vi har både været ude at se dem, snakket med mæglere og kigget en del på nettet. Vi har længe snakket om en have, og meget mere plads!

Vi skal bruge et hus med masser af plads, med mindst 5 soveværelser.

Jeg smider lige linksene:

Hus 1:

http://www.edc.dk/Sag/?Pid=29301019&cid=s01m05 

Vores ynglingshus!

Huset ligger sådan at pigerne kan blive i bh og vs. Der er god plads til os, med kontor og det hele.

Det største minus er dog, at det lige er i overkanten prismæssigt. Det står til 6,9 mio.! 

Hus 2:

http://vexoebolig.cbframe.cb.dk/(s3oqg03i20gj2d55lq3ckh45)/default.aspx?side=sagsvisning&AutoID=75815&DID=140

Dette hus er også med god plads, men ligger langt væk, hvilket medfører skift for dem begge. Prisen på huset er helt okay med 4,3 mio.

Der er en del flere renoveringer end hus nr 1, men intet der alarmerer

Der er selvfølgelig plusser og minusser ved begge.

Mit spørgsmål er egentlig, hvad ville du gøre??

Knus fra Maria 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2011

BigHope13

vil ikke sige så meget andet end at hus nr 1 WOW nøj hvor lækkert, ej synes begge huse er rigtig rigtig lækre,  men ja der godt nok at der er en stor pris forskel

det vel at opveje hvor meget i så gerne vil have lavet ved hus nr 2 og hvad det så kommer til at koste i sidste ende.

de ser i hvert fald rigtig spændende nu begge to

Held og lykke med det.

Anmeld

1. april 2011

Hasselnødden

L&S skriver:

Hej tøser,
William og jeg har længe kigget på hus og vil gerne flytte. Vi har været ude at kigge på 2 huse og er lidt i tvivl.

Vi har både været ude at se dem, snakket med mæglere og kigget en del på nettet. Vi har længe snakket om en have, og meget mere plads!

Vi skal bruge et hus med masser af plads, med mindst 5 soveværelser.

Jeg smider lige linksene:

Hus 1:

http://www.edc.dk/Sag/?Pid=29301019&cid=s01m05 

Vores ynglingshus!

Huset ligger sådan at pigerne kan blive i bh og vs. Der er god plads til os, med kontor og det hele.

Det største minus er dog, at det lige er i overkanten prismæssigt. Det står til 6,9 mio.! 

Hus 2:

http://vexoebolig.cbframe.cb.dk/(s3oqg03i20gj2d55lq3ckh45)/default.aspx?side=sagsvisning&AutoID=75815&DID=140

Dette hus er også med god plads, men ligger langt væk, hvilket medfører skift for dem begge. Prisen på huset er helt okay med 4,3 mio.

Der er en del flere renoveringer end hus nr 1, men intet der alarmerer

Der er selvfølgelig plusser og minusser ved begge.

Mit spørgsmål er egentlig, hvad ville du gøre??

Knus fra Maria 

Hus nr. 1 er min favorit skulle jeg vælge  Den have ser bare så meget bedre ud end hus nr. 2's. Og det emmer af hygge og ro og plads til en skøn stor familie der kan boltre sig.

Men kan godt se dilemmaet både økonomisk og flytning af børnene. I må mærke efter, mavefornemmelse og hjerte - samt hvad I skal skære ned på for at få jeres drømmehus.

Måske nr. 1 siden I er i tvivl kunne være jeres rigtige drømmehus.

Home is where the heart is - så det kan jo i og for sig være alle steder så længe dine børn , manden og kærligheden til dem er med

Anmeld

2. april 2011

sus73

Tag ud og se dem begge "live". Så får I en bedre fornemmelse . Jeg synes begge er lækre.

Anmeld

2. april 2011

signe.

Jeg synes nr 1 er det "fedeste" hvis man kan sige det sådan men nu kan jeg slet ikke enes med 2 plans huse, så hos mig ville valget  helt enkelt falde på hus nr 2 alene af den grund for nr 1 er jo virkelig lækkert...

Anmeld

2. april 2011

Tanja1234

Nu er der jo mange personlige ting man skal tage hensyn til ved køb af fast ejendom og det er derfor svært lige at råde jer til hvilket hus i skal vælge. Jeg er selv ejendomsmægler og prøver til daglig at matche de rigtige mennesker med de rigtige huse...

Mit råd til jer er, at se så mange huse som muligt sammen. Også dem der måske ikke lige umiddelbart er jeres førstevalg. Man lærer meget om hinandens ønsker og krav i sådan en proces.

Først og fremmest synes jeg at i skal tage en god lang snak med jeres bankrådgiver(e). Der er rimelig stor prisforskel på de to huse, hvilket alt andet lige, betyder at jeres rådighedsbeløb ved hvert hus er meget forskelligt. I skal overveje: Hvor sikre er jeres jobsituationer? Har i i beregningen taget hensyn til at én af jer kan blive fyret eller lignende og derfor ende på dagpenge og vil i i så fald have nok at leve for?

Derudover er husene meget forskellige og fede på hver deres måde. Ved i om i vil bo i ét eller to plan? Det har folk normalt en meget stærk holdning til (især med mindre børn).

Hvem har bygget husene og hvordan er deres ry? Hus nr. 1 er kun fra 2009 så der må være garanti for et 5-års eftersyn hvis byggefirmaet stadig eksisterer?

Håber i kan bruge mit input

Anmeld

2. april 2011

maria87

jeg vil flytte ind i hus nr 1... da det er helt indflytningsklart, og helt igennem perfekt...

Anmeld

2. april 2011

L&S

Mor til Elias 13.01.10 skriver:

Hus nr. 1 er min favorit skulle jeg vælge  Den have ser bare så meget bedre ud end hus nr. 2's. Og det emmer af hygge og ro og plads til en skøn stor familie der kan boltre sig.

Men kan godt se dilemmaet både økonomisk og flytning af børnene. I må mærke efter, mavefornemmelse og hjerte - samt hvad I skal skære ned på for at få jeres drømmehus.

Måske nr. 1 siden I er i tvivl kunne være jeres rigtige drømmehus.

Home is where the heart is - så det kan jo i og for sig være alle steder så længe dine børn , manden og kærligheden til dem er med

Hus nr. 1 er også vores helt klare favorit, men prisen er jo også derefter..

Der er helt klart meget der skal overvejes. Vi vil gerne ud at se begge huse endnu engang, og undersøge lidt omkring instutioner i området.

Jeg ville lyve hvis jeg sagde prisen ikke spillede en faktor! Der er omkring 2,5 mio. forskel på de to

Jeg kan jo se de fleste kan lide hus nr. 1 ligesom os 

Anmeld

2. april 2011

L&S

sus73 skriver:

Tag ud og se dem begge "live". Så får I en bedre fornemmelse . Jeg synes begge er lækre.

Vi har set dem begge live 

Faktisk har vi set en masse huse live, så det her var de 2 vi bedst kunne lide. Vi har dog tænkt os at se dem endnu en gang 

Anmeld

2. april 2011

L&S

Tanja1234 skriver:

Nu er der jo mange personlige ting man skal tage hensyn til ved køb af fast ejendom og det er derfor svært lige at råde jer til hvilket hus i skal vælge. Jeg er selv ejendomsmægler og prøver til daglig at matche de rigtige mennesker med de rigtige huse...

Mit råd til jer er, at se så mange huse som muligt sammen. Også dem der måske ikke lige umiddelbart er jeres førstevalg. Man lærer meget om hinandens ønsker og krav i sådan en proces.

Først og fremmest synes jeg at i skal tage en god lang snak med jeres bankrådgiver(e). Der er rimelig stor prisforskel på de to huse, hvilket alt andet lige, betyder at jeres rådighedsbeløb ved hvert hus er meget forskelligt. I skal overveje: Hvor sikre er jeres jobsituationer? Har i i beregningen taget hensyn til at én af jer kan blive fyret eller lignende og derfor ende på dagpenge og vil i i så fald have nok at leve for?

Derudover er husene meget forskellige og fede på hver deres måde. Ved i om i vil bo i ét eller to plan? Det har folk normalt en meget stærk holdning til (især med mindre børn).

Hvem har bygget husene og hvordan er deres ry? Hus nr. 1 er kun fra 2009 så der må være garanti for et 5-års eftersyn hvis byggefirmaet stadig eksisterer?

Håber i kan bruge mit input

Tusind tak for dit input!

Det er jo altid godt med nye øjne på sagen, selvom det er vores beslutning 

I forhold til det du siger omkring etagerne, så har hus nr. 1 værelser ovenpå der giver plads til os alle 4, og et værelse i forlængelse af stuen til at lege.

Hus nr. 2 har dog, den helt klare fordel på det punkt.

Som nævt før har vi set en masse huse inklusiv disse, men det var de eneste to vi mente var ligesom vi vil have dem..

Og du har helt ret! Der er en kæmpe prisforskel der spiller en stor faktor.. Vi har aftalt et møde med banken i næste uge, også har vi heldigvis været kloge at spare en utrolig mængde penge op. 

Der er i hvert fald en masse ting at tænke over!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.