Nogen herinde der benytter tegnsprog...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. april 2011

bibie

Du kan også se mere om babytegn her 

www.smaafingre.dk

Det er ellers en rigtig god ide med babytegn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2011

mor til lille emma

Jeg bruger det til Emma..

Har dog kun brugt drikketegn, og det har jeg gjort siden hun var 6 mdr ca.. Hun viste mig selv tegnet i forgårs.. 5 gange Bevidst ved jeg ikke om det var..

Ellers øver vi med spise, varm, støj, dyr, træt..

Jeg synes det er skide sjovt og er forbavset over hvordan hun kigger læreridt på mig når jeg viser et tegn.. som om hun siger "mere mor!"

Vi har bogen Babytegn Tal med dit barn før det kan tale. Jeg synes den er god.. Den er på dansk

Held og lykke!

Anmeld

4. april 2011

Ordbog over Dansk Tegnsprog

Jeg kan også henvise jer til www.tegnsprog.dk som er en gratis ordbog over dansk tegnsprog på internettet - her kan I se videoer af tegnene så de er nemmere at lære og til Center for Tegnsprog (Ucc) der har både materialer og kurser i babytegn. Materialerne findes her http://tegnsprog.ucc.dk/shoppen/dvdm.v./

God fornøjelse

Jette

Anmeld

6. april 2011

Senia

Ordbog over Dansk Tegnsprog skriver:

Jeg kan også henvise jer til www.tegnsprog.dk som er en gratis ordbog over dansk tegnsprog på internettet - her kan I se videoer af tegnene så de er nemmere at lære og til Center for Tegnsprog (Ucc) der har både materialer og kurser i babytegn. Materialerne findes her http://tegnsprog.ucc.dk/shoppen/dvdm.v./

God fornøjelse

Jette

Ih hvor fantastisk! Tusind tak

Ved du om der er forskel i tegn til babyer/børn og til hørehømmede?

Anmeld

6. april 2011

Senia

mor til lille emma skriver:

Jeg bruger det til Emma..

Har dog kun brugt drikketegn, og det har jeg gjort siden hun var 6 mdr ca.. Hun viste mig selv tegnet i forgårs.. 5 gange Bevidst ved jeg ikke om det var..

Ellers øver vi med spise, varm, støj, dyr, træt..

Jeg synes det er skide sjovt og er forbavset over hvordan hun kigger læreridt på mig når jeg viser et tegn.. som om hun siger "mere mor!"

Vi har bogen Babytegn Tal med dit barn før det kan tale. Jeg synes den er god.. Den er på dansk

Held og lykke!

Ej hvor lyder det bare fedt! Og hvor er det dejligt at hun så gerne vil lære

Den vil jeg da lige prøve at søge efter

Kian kigger enormt meget på mine hænder, specielt når vi synger børnesange og laver tegn til, så jeg tror også han vil elske at bruge tegnsprog

Tusind tak for dit svar

Anmeld

6. april 2011

Senia

bibie skriver:

Du kan også se mere om babytegn her 

www.smaafingre.dk

Det er ellers en rigtig god ide med babytegn.

Ej tusind tak  

Der er en dvd jeg godt kunne finde på at købe tror jeg

Anmeld

14. november 2011

Ordbog over Dansk Tegnsprog

Kære alle

Der er ingen forskel på babytegn og de tegn der er i Dansk tegnsprog. Der er dog nogle der har stiftet bekendtskab med babytegn gennem USA og de bruger så amerikanske tegn. Jeg synes det er en stor fordel at man bruger danske tegn, på den måde får vores børn som en sidegevinst, kendskab til et af de danske mindretals-sprog. Der er også en DVD lavet til danske børn: http://tegnsprog.ucc.dk/shoppen/dvdm.v./

Anmeld

14. november 2011

mortilflere

Vi bruger tegn til tale 

Anmeld

14. november 2011

liwsmor

Lille-Nivs.Mor skriver:

Nogen herinde er bruger tegnsprog til de små?

Kian bliver 6 mdr. på onsdag () Jep, det er snart 6 mdr. siden jeg havde min skønne lille-niv i maven..

Nu er han så gammel nok til at jeg kan begynde på tegnsprog, og vil derfor gerne høre om der er andre herinde der benytter sig af det..

Så.. kom frit frem

ja vi bruger det her hjemme nu. men først begyndt på det nu, men med det næste barn ville jeg helt sikkert begynde på det før ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.