Overstimulation (stimulering?) - andre der var ude for det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.059 visninger
4 svar
0 synes godt om
1. april 2011

Wimmie

Som nævnt i en anden tråd var jeg så uheldig at blive overstimuleret i hormon-forløbet. Det gjorde at mine æggestokke udvidede sig meget og jeg fik meget væske i bughulen hvilket så har resulteret i oppustethed, meget udspilet mave, vægtøgning (5 kg på under en uge) og mange smerter.

Er der andre der var ude for noget af det samme? I så fald hvor længe gik der inden det blev bedre og smerterne var væk?

Det var lidt bedre i dag men her til aften fik jeg kraftige smerter lige dér hvor æggestokkene sidder og omkring livmoderen - det føles som slemme ægløsningssmerter - det gjorde så ondt at jeg fik det helt skidt af det. Jeg fik at vide at det ville fortage sig i løbet af et par dage men nu er der gået 4 dage - bør jeg kontakte klinikken igen eller skal jeg give det et par dage endnu?

Samtidig er jeg lidt træt af vægtøgningen, da jeg ikke helt kan finde ud af om det bare er væske eller om jeg virkelig har taget på - jeg har pludselig 3 par bukser jeg ikke kan passe - som passede i sidste uge

Men måske det kan være bivirkninger fra medicinen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2011

AnneH

Jeg har ikke prøvet det, men synes da du skulle prøve at kontakte klinikken.

Selvom de giver et svar man godt kender, synes jeg det hjælper lidt.

Anmeld

1. april 2011

Ni-ko-li-ne

kender een der har prøvet det.... skal nok gøre hende obs på denne tråd

Anmeld

1. april 2011

Halløjsa

hej

Jeg har prøvet at være overstimulret da jeg blev gravid med tvillingerne. var den helt store tur igennem.

Jeg fik en frygtelig smerte i æggestokkene efter jeg fik taget æggene ud, men troede bare det skulle være sådan. Når de jo havde været inde og rode med en nål. Da jag fik sat æg op snakkede jer med dem på klinikken, de sagde der godt kunne gå nogen dage, men det blev bare værre og værre, var ved vagtlægen to gange før de sendte mig videre i scanning. Hvor de så kunne se der var væske en bughulen meget væske, fik lagt er dræn dirkte i bughulen, hvor væsken så kunne løbe fra min krop og ud i en pose. Sygeplejesken kom tit og tømte posen, de tappede det første døgn 10 ltr væske ud så kunne godt forstår jeg følte mig spændt og øm i underlivet. Det var svært  for dem at få stoppet væsken igen, kroppen bliver ved med at producerer i en tid, kom først hjem efter 14 dage, så det var en hård omgang..

Den størte glæde var da det viste sig graviditetspøven var positiv, og efterfølgende ventede tvillinger, der er nu 4 mdr tiden gåt stærkt...

min lidt trælse historie, men håber da snart du får det bedre

Rikke

Anmeld

1. april 2011

Wimmie

Tror også jeg prøver at ringe til klinikken i dag - det kan godt være at jeg får det samme svar, men så kan det da være jeg får lidt ro i sindet.

Babytwins> Puha, det lyder virkelig som en hård omgang  Så vidt håber jeg altså ikke det kommer...

Men i det mindste endte det jo godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.