Så fik jeg svar /:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2011

Peanut

Nalle skriver:

Det storts set min ryg der styrer min hverdag.

Så ville jeg helt sikkert hælde til at få operationen.

Men der er mange overvejelser, og du skal selvfølgelig selv træffe dit valg 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2011

Ni-ko-li-ne

jeg er opereret første gang for 5 år siden, der var jeg ved at miste kontrollen over mit højre ben, grundet 3 prolapser hvoraf den ene var ved at skære nerverne over...

jeg blev opereret med stor succes. 6 uger efter måtte jeg intet løfte og skulle følge en streng optræningsplan (meget lætte øvelser) efter de 6 uger var jeg til kontrol og fik go for at jeg måtte begynde at løfte 1 - 2 kg.... og jeg begyndte 8 uger efter på et genoptræningshold, to gange om ugen... der gik jeg 8 uger og kombinerede med hjemmeøvelser... selve genoptræningen er ALTAFGØRENDE og super VIGTIG! det er VIGTIGT at man laver de øvelser hver evig eneste dag flere gange og at man følger et genoptræningshold! ellers kan man lige så godt lade være med at blive opereret...

så blev jeg opereret anden gang i januar sidste år, igen for prolapser og mine diskus er helt nedslidte i den nederste del af lænden... jeg har slidgigt og mit anden nederste led i lænden sidder helt løst...

denne gang gik jeg 8 uger uden at måtte løfte noget som helst og lavede lette øvelser 3 gange dagligt.... efter det var jeg til kontrol og blev sendt i genoptræning... jeg måtte løfte 1 kg og gradvist gå op... men jeg fik den besked at jeg aldrig ville komme til at løfte mit barn op igen! det er simpelthen for skadelig og risikabeælt for ryggen...

MEN DET TAGER BØRN IKKE SKADE AF!

man skal bare lære hvordan man så gør det, sætter sig ned til dem, tager dem med over i sofaen... vi har en taburet så vores datter selv kravler på puslebordet eller op i barnevognen... min kæreste har løftet og løftet... støvsugning er bandlyst, gulvvask er bandlyst...

træning er død hamrende nødvendig!!

du må stille det sådan op at du ser på hvad konsekvensen er hvis du ikke bliver opereret? du risikerer at miste førligheden over dine ben alligevel! og du er alligevel afhængig af træning og du må alligevel ikke løfte!

jeg vil skyde på at din genoptræningsforløb bliver længere end mit...

Anmeld

1. april 2011

LSU

Kan godt forstår du synes det er en svær beslutning.

Selvom 2% procent ikke er særlig meget, så forstår jeg udmærket din frygt.

Du bliver nødt til at overveje, ligesom andre skriver, om du kan holde de smerter ud. 

Jeg tror personligt jeg havde valgt operationen, for du lyder til at have rigtig ondt.

I hvert fald skal du have et stort 

Anmeld

1. april 2011

Ni-ko-li-ne

Peanut skriver:

Så ville jeg helt sikkert hælde til at få operationen.

Men der er mange overvejelser, og du skal selvfølgelig selv træffe dit valg 

Men du kan godt forvente at din ryg kommer til at styre rigtig meget... Accepter det i stedet for at lade det bringe dig ned...

Anmeld

1. april 2011

Nalle

Ni-ko-li-ne skriver:

jeg er opereret første gang for 5 år siden, der var jeg ved at miste kontrollen over mit højre ben, grundet 3 prolapser hvoraf den ene var ved at skære nerverne over...

jeg blev opereret med stor succes. 6 uger efter måtte jeg intet løfte og skulle følge en streng optræningsplan (meget lætte øvelser) efter de 6 uger var jeg til kontrol og fik go for at jeg måtte begynde at løfte 1 - 2 kg.... og jeg begyndte 8 uger efter på et genoptræningshold, to gange om ugen... der gik jeg 8 uger og kombinerede med hjemmeøvelser... selve genoptræningen er ALTAFGØRENDE og super VIGTIG! det er VIGTIGT at man laver de øvelser hver evig eneste dag flere gange og at man følger et genoptræningshold! ellers kan man lige så godt lade være med at blive opereret...

så blev jeg opereret anden gang i januar sidste år, igen for prolapser og mine diskus er helt nedslidte i den nederste del af lænden... jeg har slidgigt og mit anden nederste led i lænden sidder helt løst...

denne gang gik jeg 8 uger uden at måtte løfte noget som helst og lavede lette øvelser 3 gange dagligt.... efter det var jeg til kontrol og blev sendt i genoptræning... jeg måtte løfte 1 kg og gradvist gå op... men jeg fik den besked at jeg aldrig ville komme til at løfte mit barn op igen! det er simpelthen for skadelig og risikabeælt for ryggen...

MEN DET TAGER BØRN IKKE SKADE AF!

man skal bare lære hvordan man så gør det, sætter sig ned til dem, tager dem med over i sofaen... vi har en taburet så vores datter selv kravler på puslebordet eller op i barnevognen... min kæreste har løftet og løftet... støvsugning er bandlyst, gulvvask er bandlyst...

træning er død hamrende nødvendig!!

du må stille det sådan op at du ser på hvad konsekvensen er hvis du ikke bliver opereret? du risikerer at miste førligheden over dine ben alligevel! og du er alligevel afhængig af træning og du må alligevel ikke løfte!

jeg vil skyde på at din genoptræningsforløb bliver længere end mit...

Lige nu, som tingene er i mit hoved, er en operation ikke en mulighed, måske om 4 måneder eller 6 måneder men ikke nu!

Jeg kan slet ikke rumme det inde i mit hoved, jeg har læst så mange dårlige ting om de operationer!

Anmeld

1. april 2011

Carina1977

Nalle skriver:

Jamen jeg har en skæv rygrad, en indsvævring på min rygmavls kananl, og min 5 lænde hvirvl trykker på nogle nerver /:

Det er da også noget, der må give nogle enorme gener. Kunne forestille mig, at det gør temmeligt ondt

Anmeld

1. april 2011

Ni-ko-li-ne

Nalle skriver:

Lige nu, som tingene er i mit hoved, er en operation ikke en mulighed, måske om 4 måneder eller 6 måneder men ikke nu!

Jeg kan slet ikke rumme det inde i mit hoved, jeg har læst så mange dårlige ting om de operationer!

jeg forstår dig godt!

det er ikke spor sjovt at være invalideret..... men du går jo heller ikke ligefrem en bedring i møde som det er nu...

når den tid kommer, så sørg for at have venner og familie til hjælp! og glem den dårlige samvittighed man får overfor sine børn!

Anmeld

2. april 2011

Meliora

Nalle skriver:

Hvor længe skulle han holde sig i ro, og hvor længe gik der før han ikke havde ondt længere?

Har jo netop to små børn på 2½ år og 10 måneder.

årrrh, det kan jeg faktisk ikke huske (det er 6 år siden).. men kan siger at det mærkeligste han nogensinde har prøvet var at vågne op efter operationen, fordi han med det samme kunne mærke at ryggen var kommet i orden og ikke gjorde ondt mere (altså udover at der selvfølgelig var operationssår og sådan)

Anmeld

2. april 2011

Nalle

FruRafn skriver:

årrrh, det kan jeg faktisk ikke huske (det er 6 år siden).. men kan siger at det mærkeligste han nogensinde har prøvet var at vågne op efter operationen, fordi han med det samme kunne mærke at ryggen var kommet i orden og ikke gjorde ondt mere (altså udover at der selvfølgelig var operationssår og sådan)

Det var da dejligt, jeg er også sikker på at jeg skal opereres, men bare ikke lige nu eller i den nærmeste fremtid, mine børn skal lige være lidt ældre.

Anmeld

2. april 2011

Zeus

Min kæreste blev opereret for snart 2 år siden, fordi han havde en medfødt defekt i den nederste hvirvel, så hans nerve sad i klemme.. Han fik 70% chance for at det gik helt orden, de fleste var hurtigt tilbage på arbejde igen osv osv.. Han har ikke arbejdet siden, og er ved at blive udredt til flexjob, og har flere smerter end før han blev opereret  Men hans smerter der strålede ned i benet, er væk, så noget har det da hjulpet på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.