jeg er opereret første gang for 5 år siden, der var jeg ved at miste kontrollen over mit højre ben, grundet 3 prolapser hvoraf den ene var ved at skære nerverne over...
jeg blev opereret med stor succes. 6 uger efter måtte jeg intet løfte og skulle følge en streng optræningsplan (meget lætte øvelser) efter de 6 uger var jeg til kontrol og fik go for at jeg måtte begynde at løfte 1 - 2 kg.... og jeg begyndte 8 uger efter på et genoptræningshold, to gange om ugen... der gik jeg 8 uger og kombinerede med hjemmeøvelser... selve genoptræningen er ALTAFGØRENDE og super VIGTIG! det er VIGTIGT at man laver de øvelser hver evig eneste dag flere gange og at man følger et genoptræningshold! ellers kan man lige så godt lade være med at blive opereret...
så blev jeg opereret anden gang i januar sidste år, igen for prolapser og mine diskus er helt nedslidte i den nederste del af lænden... jeg har slidgigt og mit anden nederste led i lænden sidder helt løst...
denne gang gik jeg 8 uger uden at måtte løfte noget som helst og lavede lette øvelser 3 gange dagligt.... efter det var jeg til kontrol og blev sendt i genoptræning... jeg måtte løfte 1 kg og gradvist gå op... men jeg fik den besked at jeg aldrig ville komme til at løfte mit barn op igen! det er simpelthen for skadelig og risikabeælt for ryggen...
MEN DET TAGER BØRN IKKE SKADE AF!
man skal bare lære hvordan man så gør det, sætter sig ned til dem, tager dem med over i sofaen... vi har en taburet så vores datter selv kravler på puslebordet eller op i barnevognen... min kæreste har løftet og løftet... støvsugning er bandlyst, gulvvask er bandlyst...
træning er død hamrende nødvendig!!
du må stille det sådan op at du ser på hvad konsekvensen er hvis du ikke bliver opereret? du risikerer at miste førligheden over dine ben alligevel! og du er alligevel afhængig af træning og du må alligevel ikke løfte!
jeg vil skyde på at din genoptræningsforløb bliver længere end mit...
Anmeld